رئیس جمهور منتصب :

 

 

تاریخ دان ها باید حکومت کنند ، نه تاریخ خوان ها .......................

آقای رئیس جمهور انتصابی ، سخن من با شماست . شمایی که در مناظره با آقای  مهندس میر حسین موسوی ادعا کردید که در طول مدت چهار سال گذشته صداهای منتقد را تحمل کرده اید و در طول ریاست جمهوری خود تنها یک روزنامه متوقف شده است ؟! شما که ادعا کردید که حافظه ی تاریخی دارید و طرف مقابل را به نداشتن حافظه ی تاریخی متهم کردید . اما مردان سیاسی این دولت حافظه ی تاریخی ضعیفی هم دارند.

برای روشن شدن این موضوع  نگاهی به لیست روزنامه های توقیفی در طول چهار سال گذشته می پردازیم :

1 . روزنامه ی شرق، به علت کاریکاتور تصویری از یک خر در برابر یک اسب در صفحه شطرنج کشیده شده بود  و از صفحه ی شطرنج روزگار مات شد .

2. روزنامه ی  هم میهن ، روزنامه هم‌میهن که در سال 85 رفع توقیف شده بود، در 12 تیر ماه 86 پس از ‏چند شماره انتشاره مجدد از سوی دادستان تهران به بهانه نقص در مراحل محاکمه غلامحسین کرباسچی‎ ‎مدیرمسؤول روزنامه هم‌میهن، باردیگر توقیف شد.‏

3. هفته نامه شهروند امروز ، مسؤول روزنامه تهران امروز، به اتهام چاپ مطالب و تصاویر اهانت آمیز نسبت به رئیس جمهور و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و ایراد افترا، در تیرماه سال 87 با شکایت مدعی العموم به دادسرای کارکنان دولت احضار شد، و این روزنامه توقیف شد.

4. روزنامه ی کارگزاران ، این روزنامه در ۱۱ دی ۱۳۸۷ به دلیل چاپ بیانیه دفتر تحکیم وحدت پیرامون حوادث غزه و محکوم کردن حماس، توسط وزارت ارشاد و دادستانی تهران (سعید مرتضوی) توقیف شد.

مهران کرمی سردبیر روزنامه کارگزاران ساعاتی پس از توقیف در اطلاعیه‌ای ادعا کرد: «در ذیل همین خبر بخشی که مربوط به انتقاد از مقاومت اسلامی فلسطین بود توسط سردبیر و مدیرمسؤول حذف شده بود ولیکن متاسفانه این حذفیات در موقع نهایی شدن صفحه اعمال نشده بود.

5. روزنامه ی یاس نو

روزنامه یاس نو به مدیریت محمد نعیمی پور و نزدیک به جبهه مشارکت ایران اسلامی، از جمله نشریات اصلاح طلب بود که در جریان انتخابات جنجالی مجلس هفتم و رد صلاحیت گسترده توسط شورای نگهبان و تحصن نمایندگان مجلس توقیف موقت شد. توقیف موقت روزنامه چندین سال ادامه یافت و نهایتا دادگاه این روزنامه را به پرداخت جریمه نقدی محکوم کرد.

6. هفته نامه ها و ماهنامه های قومی و محلی

هفته‌نامه “صدای ارومیه” نیز اول مرداد 86 به اتهام “دامان‎ ‎زدن به مسائل قومی و خدشه وارد کردن به وحدت ‏ملی” پس از 9 سال انتشار توقیف شد. امتیاز روزنامه “ندای آذرآبادگان” نیز پس از برگزاری دادگاه مدیر مسؤول ‏آن ابولفضل وصالی لغو امتیاز شد.‏

7.  هیات نظارت بر مطبوعات همچنین امتیاز هفته نامه “ایران مهرگ” را راساً لغو کرد. ماهنامه اجتماعی، سیاسی، ‏اقتصادی و فرهنگی “دیلماج” به مدیر مسؤولی علیرضا صراف که به زبان های‎ ‎ترکی و فارسی در تبریز منتشر ‏می شد نیز در ‏سوم مهر ماه 1386توقیف شد.‏

هم چنین بسته شدن فله ای برخی سایت ها از جمله سایت بازتاب و همچنین پایگاه های اطلاع رسانی سیاسی و نیمه سیاسی را نیز می توان نام برد .

اما ....

دیروز، مورخ دهم تیرماه روزنامه ی اعتماد ملی هم منتشر نشد . به گفته محمدجواد حق‌شناس، مدیرمسوول، روزنامه اعتمادملی درباره دلیل منتشر نشدن شماره 958 روزنامه به خبرگزاری ایسنا گفت: «سه‌شنبه شب با وجود اینکه روزنامه برای چاپ آماده شده بود، نماینده وزارت ارشاد که نظارت قبل از چاپ را اعمال می‌کند، از ما خواست بیانیه آقای کروبی را از روزنامه حذف کنیم و این در حالی است که معتقدیم بیانیه با رعایت دستورالعمل‌های وزارت ارشاد و مقامات قضایی درج شده بود.» حق‌شناس اضافه کرد: «با توجه به اینکه ساعت از نیمه‌شب گذشته بود، حاضر شدیم که محل بیانیه در روزنامه سفید منتشر شود؛ اما موافقت نشد و البته آقای کروبی هم موافقت نمی‌کرد که روزنامه با مطلب دیگری منتشر شود و در آن ساعت از شب امکان جابه‌جایی بیانیه با مطلب دیگری هم وجود نداشت.» روز گذشته علاوه بر اعتمادملی، روزنامه‌های صدای عدالت، حیات‌نو، اندیشه‌نو و همبستگی منتشر نشدند. و در پایان امیدوارم وقاحت را به حدی نرسانند که سایت های گوگل و یاهو هم فیلتر کنند .  

 

 

نظرات 16 + ارسال نظر
ماهور پنج‌شنبه 11 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 04:27 ب.ظ

woooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooow.می بینم که دست به اعمال انتحاری می زنی.پستت فوق العاده بود.کمتر کسی به این جنبه از فرمایشات جناب پرزیدنت پرداخته.البته نباید تعجب کرد.از دانش آموخته های تاریخ جز این هم انتظار نمی ره.ببببببببببببله.

ساناز پنج‌شنبه 11 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 08:21 ب.ظ

دوست عزیز .....
دوره ی ریاست جمهوری آقای رفسنجانی دوره ی سازندگی و دوره ی آقای خاتمی دوره ی اصلاحات و دوره ی آقای م. ا.ن . یکی از نکبت بارترین دوره های تاریخی و بهتر است دوره ی فترت نام گذاشت . ایشان در چهار سال اول کاری کردید که جهان فقط راجع به شما حرف بزند . این طور مشخص است در چهار سال دوم قرار است کاری کنید که جهان فقط راجع به مردم ایران حرف بزند . ( در حالی که می توانستید کاری کنید که جهان بازهم راجه به شما حرف بزند . )

محمد حسن سلیمانی پنج‌شنبه 11 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 09:34 ب.ظ http://www.khiaraji.blogfa.com

فوق‌العاده است...
گره زیبا بین گذشته و امروز...
دست مریزاد که فریادگر حق و حقیقتی...

اسممو نمیگم شنبه 13 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 10:32 ق.ظ

خانم الهه

خیلی زیبا بود . دست گل شما درد نکند ،طناز خانم .

بهتره یه اسمی برای خودتون انتخاب کنید !! تا هویت تان مشخص شود . به هرحال ممنون از لطف شما ......

بگذریم یکشنبه 14 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 10:09 ق.ظ

این راه درسته! این منتهی به همون هدفی میشه که دلت میخاد
برات آرزوی موفقیت دارم

آقا و خانم بگذریم !! اما من فکر کنم شما آقا هستید . چون آقایان بیشتر محافظه کار هستند . که اسمتون را ننوشته اید . بله آقای محترم این کار درسته . ولی معلوم نیست به هدفم برسم . ....

afshin یکشنبه 14 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 05:55 ب.ظ http://rooiidad.blogfa.com

[گل] [گل] [گل] [گل] [گل] [گل] [گل] [گل] [گل]

----- درود بر تو ایرانی ----------

فراخوان هواداران جبهه متحد دانشجویی به شرکت در راهپیمایی 18 تیر

در حمایت از زندانیان سیاسی و گرامیداشت یاد شهدای ۱۸ تیر

و شهدای کودتای ننگین ۲۲ خرداد

در "راهپیمایی سکوت" روز پنجشنبه ۱۸ تیر ساعت ۸ غروب شرکت نمایند.

[گل] مسیر های راهپیمایی در ایران [گل]

ماشینها با زدن بوق و ایجاد ترافیک -

منتظر شما در وب و راهپیمایی هستم [گل]

دوست من به دیگران خبر گردهمایی را برسانید - ما مدیون خون شهیدانیم

-------------- خداوند نگهدار ایران باد . . . ----------

حسین رهبریان یکشنبه 14 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 11:41 ب.ظ http://ruzgaran.blogfa.com/

چی بگم . وقتی رئیس جمهور دروغ بگوید ........

بیخودی ها سه‌شنبه 16 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 06:50 ب.ظ http://bikhodiha.blogfa.com

سلام دوست خوبم !

به طور مکرر خبر میرسه که لباس شخصیها میان بین جمعیت

و ناغافل به مردم چاقو میزنند و غیب میشن .

مراقب باشین .

لطفأ به من هم سر بزنین .

. چهارشنبه 17 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 03:30 ق.ظ

نظرن چیه آدرست را برای حفاظت ااطلاعات بفرسم ؟

هرچه زودتر این کار را انجام دهید ، بهتر است جای اینکه تو وبلاگ ها بگردید و آن ها را تهدید کنید و به جای حرف زدن ، عمل کنید . از طرفداران م. ا. ن این همه بی ادبی چیز عجیبی نیست !!! به قول آقای میر : " ادب مرد به ز دولت اوست؟ "!شما آدم هایی که من نمی دونم شما را چی خطاب کنم . انقدر برای خودتون ارزش قائل نیستید که یه اسمی برای خودتان بگذارید . و با این کارهایتان فکر می کنید . طرف مقابل را با این تهدید هایتان می ترسانید . نه .... کسی که این مطالب را در وبش قرار می دهد فکر همه چیز را کرده است !!!!

ماهور چهارشنبه 17 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 03:18 ب.ظ

پنجشنبه 18 تیر ساعت 4 بعد از ظهر راهپیمایی سراسری در ایران.برای آگاهی از مسیر های راه پیمایی در شهر های مختلف به www.mahid.wwordpress.com مراجعه کنید.چنانچه امکان شرکت در راه پیمایی ندارید روز 18 تیر ساعت 5 از بعد از ظهر بادکنک های سبز خود را ازپنجره ها رها کنید.

زنده باد اصلاحات..................


زنده باد آزادی.....................

ماهور جمعه 19 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 02:27 ق.ظ

سلام.

[ بدون نام ] یکشنبه 21 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 03:24 ب.ظ

عزیزم زیاد حرص نخور بالاخره درست می شه...اون آقا یا خانم نقطه هم باید بدونه اینا مواردی نیست که وزارت اطلاعاتو درگیر کنه ..وزارت اطلاعات اگه بخواد دنبال این موارد جزئی باشه بهتر کلا اینترنتو مرخص کنه نه اینکه وبلاگ ها را دونه دونه ببنده..

ماهور دوشنبه 22 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 07:37 ق.ظ

درود بر الهه ی عزیز.ممنون از لطفت.

[ بدون نام ] دوشنبه 22 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 07:41 ق.ظ

سلام.لطفن موارد ایمنی را رعایت کنید.هیچ پیام یا عکس و فایلی را در قست های مختلف ای میل تان سیو نداشته باشید.

ایرانی آزاد سه‌شنبه 23 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 01:22 ق.ظ http://www.marmosh.blogfa.com

سلام الهه عزیز. مطلبت رو خوندم وقاحت اینها از حد گذشته خیلی هم گذشته...
به امید ایران آزاد

ستاره شنبه 11 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 12:46 ب.ظ

مطلبت فوق العاده بود .
به امید ایران آزاد

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد