زن در این دولت هم چنان جنس دوم .........

 

زن در این دولت هم چنان جنس دوم .........    

 

مخاطب سخن من ، تمامی زنانی هستند که مسئولند ، اما همواره از خود سلب مسئولیت کرده اند . گرچه تاریخ نشان می دهد که زنان در طول سالیان متمادی ، نقش به سزایی را در سیاست داشته اند . ولی با همه ی این فداکاری ها ، بازهم شاهد تضییع حقوق زنان در جامعه هستیم . متاسفانه اندیشه ی مرد ایرانی بسته بوده و استبداد و مرد سالاری در جزء جزء بدنه ی این جامعه ریشه دوانده است و حتی شاهد آن هستیم که با تشکیل مجلس ، زنان نه حق انتخاب داشتند و نه حق انتخاب کردن .

امروز ، اما وضعیت به گونه ای دیگر است ، شخصیت از دست رفته ی زن ایرانی را باید خود زنان بازگردانند . ( البته اگر حضرات اجازه به زنان بدهند . )  زنان ایرانی باید بدانند که در چه جایگاه و موقعیتی قرار دارند ، تا بتوانند شخصیت اجتماعیشان را که سال های سال در زیر پای مردان مستبد لگدمال شده ، دوباره بیابند . امید است ، در آینده ای نزدیک شاهد حضور فعال و زنده ی زنان ایرانی در عرصه های مختلف فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی ، ادبی و ... باشیم . باشد که درهای بسته گشوده شود و سرنوشت زنان هر نسل با زنان نسل قبل متفاوت باشد . اما سوال های بدون پاسخ ، آیا به راستی زندگی زن  ایرانی  ماهیتا تغییر یافته است ؟ آیا زنان ما دچار دگرگونی های فکری و اخلاقی و رفتاری نسبت به گذشته شده اند ؟  آیا اگر زن خیانت کرد ، مرد سکوت می کند ؟ چرا می گویند : زن تا نزاید بیگانه است  چراااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا؟؟؟؟  زن ایرانی ویترنش آب و رنگ گرفته ، امروزی تر شده ولی با همان افکار پوسیده ی قدیمی ، متاسفانه ....

و در پایان با سخن دکتر حسابی ، سخن خود را به پایان می رسانم .

" .. هرچه دارم از مادری دارم که مرا بی پدر بزرگ کرد و تشویق کرد تا به تحصیل بپردازم و از جان خود در این کار مایه گذاشت و می گفت : حالا که زنان میدان ندارند ، باید به جای من هم بخوانی و بدانی ... "  و این وصیّت و نصیحتی است که در طول تاریخ از زبان زنان زیاد شنیده شده است .

نظرات 10 + ارسال نظر
محمدحسن سلیمانی شنبه 27 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 07:45 ب.ظ http://www.khiaraji.blogfa.com

سلام دوست عزیز و فرهیخته

در امتثال خواسته شما، تعدادی از منابعی که مسقیماْ به موضوع مورد علاقه شما پرداخته است حضورتان معرفی می‌کنم امیدوارم بکارتان بیاید. همواره در خدمتتان هستم.

خاطرات و تألمات - مصدق، محمد
دائرةالمعارف فارسی - مصاحب، غلامحسین
خواب آشفته نفت - موحد، محمدعلی
تاریخ بیست ساله ایران - دکتر حسین مکی
قلم و سیاست - محمدعلی سفری، جلد اول
نفت ایران - الول ساتن. ترجمه رضا رئیس طوسی
در کنار پدرم، مصدق. خاطرات دکتر غلامحسین مصدق. تهیه و تنظیم: غلامرضا نجاتی

دیوونه شنبه 27 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 08:33 ب.ظ http://veto.blogfa.com

نمی دونید چقدر خوشحالم وقتی متناتون رو خوندم.منم مثل شما دیوونه تاریخم.اگه قبول کنید به هم لینک بدیم تا هر وقت آپ میشیم متن های هم رو بخونیم.بهم جواب بدین تا بدونم.منتظرم

علی یکشنبه 28 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 10:09 ق.ظ http://miresf.blogfa.com

سلام
وب قشنگی داری
به ما هم سر بزن

میترا یکشنبه 28 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 11:28 ق.ظ

نه تنها در این دولت بلکه در دولتهای قبل و بعد هم زن جنس دوم خواهد بود

میترای عزیز ، می گویند : خواستن ، توانستن است . ما خودمان باید بخواهیم که جنس دوم و ضعیف نباشیم . خودمان باید نگذاریم مرد صرفا به خاطر مرد بودنش هر کاری که دوست داشت انجام بدهد و سکوت کنیم . زنان ایرانی باید بدانند که در چه جایگاه و موقعیتی قرار دارند ، تا بتوانند شخصیت اجتماعیشان را که سال های سال در زیر پای مردان مستبد لگدمال شده ، دوباره بیابند . امید که بتوان با تلاش مداوم و باقی ماندن بر ارزش های زنانه و پافشاری بر حقوق مسلم مان ، نابرابری ها و عدم توازن های جامعه را کم رنگ کنیم .

علی یکشنبه 28 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 07:26 ب.ظ http://www.mosavi1370.blogfa

سلام.خوشحال میشم به وب من سر بزنید
وای اگر موسوی حکم جهادم دهد ارتش محمود نتواند جوابم دهد

[ بدون نام ] دوشنبه 5 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 01:55 ق.ظ

موید باشید

دیوونه پنج‌شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 08:05 ق.ظ http://veto.blogfa.com

شما رو توی پیوندای روزانه ام گذاشتم.آپ شدی خبر بده.راجب تاریخ ایران زمان حمله تازیان بنویس

بیخودی ها پنج‌شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 09:29 ق.ظ http://bikhodiha.blogfa.com

سلام دوست گلم ! ممنون که به من سرزدین .
زنان تو جامعه ی اسلامی بررأی دادن میتونن رأی بدن که رأی شون هم به سرقت بره ، اما برای شهادت باید دو زن شهادت بدن تا به اندازه ی شهادت یه مرد باشه . زنان میتونن فقط نصف مرد سهم ارث ببرن . توی مشاغلی که هیچ تفاوتی بین شغل زن و مرد وجود نداره زنان باید نصف حقوق مرد رو دریافت کنن . .... اما میتونن برای مبارزه با ظلم درست مثل مردها شهید بشن . میتونن دراوائل انقلاب برای آری یا نه ی جمهوری اسلامی به تنهایی حق دادن یک رأی رو داشته باشن . میتونن تو انتخابات حق دادن یک رأی به تنهایی رو داشته باشن تا احمدی نژآد بیاد و بلعتو بکنه همه ی آراء رو . میتونن مثل ندا و خیلی های دیگه شهید بشن . اما درکسب منافع هرگز نمیتونن با مردها برابر باشن . درواقع اگه یه مرد حرکت وقیحی رو مرتکب بشه چندان تو جامعه ی ما زشت و قبیح به نظر نمیاد . اما اگه یه زن همون کار قبیح رو انجام بده باید سنگسار بشه و مورد نفرت هر کسی واقع بشه و هر ناقابلی هم اجازه داشته باشه تا درمورد اون خانم قضاوت های تلخ و جانگداز داشته باشه .
به هر حال خیلی خوشحالم کردین که به من سر زدین .
همونطور که دیدین من دیگه تو وب فعلیم چیزی نمینویسم . لینک وب جدیدم رو براتون میذارم تا فراموشم نکنین . البته از روز 9 مرداد آپ میشم .

http://bikhodihaa.blogspot.com

علی پنج‌شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 10:56 ق.ظ http://www.mosavi1370.blogfa.com

سلام دوست من
ممنونم سرزدی و نظر دادی
پیشاپیش روز تحلیف رییس جمهورمنتصب رو تسلیت میگم...هم به شما هم به تمامی سبز اندیشان
کاریکاتور پایینیتم قشنگه
امیدوارم موفق باشی
یا علی

میترا شنبه 10 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 03:36 ب.ظ

جنس دوم چرا اپ نمی کنی

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد