معرفی کتاب :

     معرفی کتاب :   

 

تابستان خود را چگونه گذرانده اید ؟؟؟

اول مهرماه که به مدرسه می رفتیم ، موضوع انشایی که به ما می دادند این بود که تابستان خود را چگونه  گذرانده اید ؟؟؟ من هم قصد دارم چند تا کتاب های خوبی که در تابستان خواندم  برای شما دوستان عزیز معرفی کنم ....

 

      جزیره سرگردانی ؛ نویسنده : دکترسیمین دانشور ، ناشر : خوارزمی – تهران .    

  

 

                                

 

      انقیاد زنان ، نویسنده : جان استوارت میل ، ترجمه ی ؛ علاء الدین طباطبایی ، ناشر : هرمس – تهران .     

  

                             

                                              

 

 

 

 

 

 

   زنان پیشگام ایرانی  افضل وزیری دختر بی بی خانم استر آبادی  ؛ پدید آورنده : مهرانگیز ملاح ، ناشر : شیرازه – تهران .

 

  

 

 

 

    زنانی که زیر مقنعه کلاهداری  نموده اند ( زندگی ملک تاج خانم نجم السلطنه ) ؛ نویسنده ، منصوره اتحادیه ( نظام مافی )،  ناشر : نشر تاریخ ایران – تهران .  

  

                                

 

 

   جنس ضعیف ؛ پدید آورنده :  اوریانا فالاچی ،  مترجم  : یغما گلرویی  ، ناشر : نگاه – تهران .   

 

 

   زنان ترانه  ، پدید آورنده :  بنفشه حجازی ، ناشر : قصیده سرا – تهران .   

 

 

 

    طبقات اجتماعی ، دولت و انقلاب ایران ؛ احمد اشرف – علی بنو عزیزی  ، ترجمه ی ، سهیلا ترابی فارسانی ، ناشر : نیلوفر – تهران .  

  

 

 

 

    چرا "عقب "مانده ایم؟ جامعه شناسی مردم ایران ، پدیدآورنده: علی محمد ایزدی ، ناشر: علم -  تهران .    

 

  

 

    نامه های سیمین دانشور و جلال آل احمد ؛ (کتاب اول نامه های دانشور به آل احمد در سفر آمریکای دانشور (1332 - 1331)) - تدوین و تنظیم : مسعود جعفرى جزى  ؛ ناشر : نیلوفر – تهران . 

 

 

  

      شما دوستان گرامی هم می توانید یکی از بهترین کتابهایی را که تاکنون خوانده اید را در بخش    نظرات نام ببرید .

   با سپاس از شما دوست عزیز

 

نظرات 7 + ارسال نظر
کورش هادیان جمعه 3 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 07:48 ق.ظ http://137412.blogfa.com

با سلام و سپاس فراوان از سرکار خانم الهه باقری
با این جمله که گذشته چراغ راه آینده است، تاحدی موافقم مشروط به این‌که قائل به تمایز بین گذشته و تاریخ باشیم.
اما با این دیدگاه که تاریخ مهندسی اموات است به‌هیچ‌وجه موافق نیستم.
تاریخ همه‌ی داشته و نداشته‌ی هزاران ساله‌ی زندگی بشری بر روی این کره‌ی خاکی است.
تاریخ همه‌ی آن چیزی است که از گذشته برای ما مانده و بدون آن نه هویتی داریم و نه جای پایی برای حرکت امروز و نگاه به فردا.
من با آن‌که در مقطع کارشناسی رشته‌ای غیر از تاریخ خوانده‌ام اما با همه‌ی وجود معتقدم می‌توان و باید از تاریخ بهره گرفت و بر پایه‌ی آن نسخه‌هایی راه‌گشا به زندگی بشری عرضه کرد و اگر تاکنون چنین نبوده یا اندک بوده از نقص و ضعف تاریخ نیست، بلکه ایرادی است که به مورخان و محققان وارد است که شاید وظیفه‌ی خود را به‌درستی انجام نداده و با بخش‌های مؤثر جامعه از جمله سیاست و سیاست‌مداران و جامعه‌شناسان و برنامه‌ریزان ارتباطی مؤثر و سازنده برقرار نکرده و باعث شده‌اند ذهنیتی ناخوشایند از تاریخ در اذهان عمومی شکل بگیرد و حتی به تحصیل‌کردگان تاریخ هم تسری یابد.
قطعا چنین تبادل‌نظرهایی می‌تواند موجبات تقویت زمینه‌‌ی اثرگذاری بیش از پیش تاریخ و مورخان را در عرصه‌های گوناگون جامعه فراهم آورد.
با سپاس دوباره!
ضمنا درباره‌ی مطلبی که درخواست کرده بودید در نظر دارم توضیحی به ایمیل شما بفرستم اگر مشکل اینترنتت برطرف شود.

کورش هادیان شنبه 4 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 12:12 ق.ظ http://ruzman.blogfa.com

سلام
متأسفانه با وجود تلاش بسیار بنده سایت یاهو برای ارسال ایمیل باز نمی‌شود. پیشنهاد می‌کنم یک وبلاگ در بلاگفا ایجاد کنید.
توضیحات و مطالب مفصلی دارم که گمان می‌کنم برای شما مفید باشد.
موفق باشید.

میترا شنبه 4 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 10:42 ق.ظ

سلام.بابا ای ول تو چقدر کتاب خوندی خوش به حالت که اینقدر وقت داری..من فقط جزیره سرگردانی را خوندم .کتاب بسیار جالبی است..کتاب قلعه حیوانات یا مزرعه حیوانات اثر جورج اورول را هم به همه تاریخ دوست ها معرفی میکنم فوق العاده است.
(البته باید بگم منم بیکار بودم وشام و ناهارمو یکی برام آماده می کرد بیشتر از تو کتاب می خوندم)

آمنه شنبه 4 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 08:58 ب.ظ http://www.gahanbar77.blogfa.com

سلام.خوشحالم از آشنایی با شما.به من هم سر بزنید

مرمر یکشنبه 5 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 03:29 ب.ظ

سلام. از بین کتبی که معرفی کردی دو تاشو خوندم. یکیشو(زنانی که زیر مقتعه کلاهداری نمودند) رو میخواستم بخرم نشد و بقیه رو هم شندیه بودم..

متاسفانه وقت خوندن ندارم.. اما کتابهای مربوط به زنان رو که بضصورت خلاصه در تازگی خوندم شاید بتونم معرفی کنم.
نا چیز شمردن زن در درازنای روزگاران/کیاندخت نور افروز
هدفها و مبارزه زن ایرانی/محم حسین خسرو پناه
جنبش حقوق زنان در ایران/الیز ساناساریان
زنان زیر سایه پدرخوانده ها/ نوشین احمدی خراسانی
تاریخ هیچکس/بنفشه حجازی
آرایش ،مد و بهره کشی از زنان/ترجمه افشنگ مقصودی
ضعیفه/ بنفشه حجازی
دنیای زنان/ جسی برنارد
زن در کشاکش سنت و تجدد

و چند رمانی که خیلی دوست دارم
خانواده تیبو/روژه مارتن دوگار
صد سال تنهایی/گابریل گارسیا مارکز
سالهای ابری /علی اشرف درویشیان
نیمه غایب/حسین ثناپور
ویران میایی/حسین ثنا پور
انگار گفته بودم لیلی/سپیده شاملو
کافه پیانو/فرهاد جعفری
درشتی/علی اشرف درویشیان
عادت میکنیم/زویا پیرزاد
بادبادک باز/خالد حسینی
هزار خورشید تابان/خالد حسینی

ماهور دوشنبه 6 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 07:27 ب.ظ

سلااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام.کار خوبی کردی که باز هم این معرفی کتابو راه انداختی.ادامه بده. آخی خیلی نازه.

مسلم عباسپور پنج‌شنبه 17 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 12:37 ب.ظ

سلام
از معرفی کتابتون مچکرم خانم باقری
من هم کتابای خوبی با محوریت زن خوندم
خوندش جسارت و امید و افتخاره
1یوحنا پاپ مونث اثر دونا کراس (داستان تنها زنی ست که پاپ شد آن هم در قرن 9)
2‏ دختر فاجعه
3فقط زن ها بخوانند
4اینس آرام جان من ایزابل آلنده
5جنس دوم سیمون دوبوار
6 کتاب شهر زنان (این یکی رو حتما بخونید)
7راه عشق آکنات ایسواران
8آناکارنینا اثر تولستوی
9 ادریس اثر مینا مهدوی نژاد
10زنانی که با گرگ ها می دوند









ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد