زندگی .......



همه چیز بستگی به دیدگاه شما دارد:

استادی قبل از شروع کلاس فلسفه اش در حالی که وسایلی را به همراه داشت درکلاس حاضر شد. وقتی کلاس شروع شد بدون هیچ کلامی شیشه خالی سس  مایونزی را برداشت و با توپ های گلف شروع کرد به پر کردن آن. سپس از دانشجویان پرسید که آیا شیشه پر شده است؟ آنها تایید کردند. درهمین حال استاد سنگریزه هایی  را ازپاکتی برداشت و در شیشه ریخت  وبه آرامی شیشه را تکان  داد.سنگریزه ها با تکان استاد وارد فضاهای خالی بین توپ های گلف شدند و استاد مجددا پرسید که آیا شیشه پر شده است یا نه؟ دانشجویان پذیرفتند که شیشه پر شده است. این بار استاد بسته ای از شن را برداشت و در شیشه ریخت و شن تمام فضای های خالی را پر کرد. استاد بار دیگرپرسید که آیا باز شیشه پر شده  است؟

دانشجویان به اتفاق گفتند: بله!

استاد این بار دو ظرف از شکلات را به حالت مایع در آورد و شروع کرد به ریختن در همان شیشه به طوری که کاملافضاهای بین دانه های شن نیزپر شود. در این حالت دانشجویان شروع کردند به خندیدن. وقتی خندیدن دانشجویان تمام شد.استاد گفت: "حالا"، " می خواهم بدانید که این شیشه نمادی از زندگی شماست.

توپ های گلف موارد مهم زندگی شما هستند مانند: خانواده، همسر، سلامتی ودوستان و امیالتان است. چیز هایی که اگر سایر موارد حذف شوند. زندگی تان چیزی کم نخواهد داشت. سنگریزه ها در واقع چیز هایی مهم دیگری هستند. مانند شغل، منزل و اتومبیل شماست. شن ها همان وسایل و ابزاری کوچکی هستند که درزندگی تان از آنها استفاه می کنید. و این طور صحبتش را ادامه داد: اگر شما شن را در ابتدا در شیشه بریزید در این صورت جایی برای سنگریزه ها و توپ های گلف وجود نخواهد داشت. و این حقیقتی است که در زندگی شما هم اتفاق می افتد. اگرتمام وقت و انرژی خود را بر روی مسائل کوچک بگذارید در این صورت هیچگاه جایی برای مسائل مهم تر نخواهید داشت. به چیزهای مهمی که به شاد بودن شما کمک می کنند توجه کنید.در ابتدا به توپ های گلف توجه کنید که مهم ترین مسئله هستند. اولویت ها را در نظرآورید و باقی همه شن هستند و بی اهمیت.

دانشجویی دستش را  بلند کرد وپرسید: پس شکلات نماد چیست؟

استاد لبخند زد و گفت: خوشحالم که این سئوال را پرسیدی! و گفت: نقش  شکلات فقط این است که نشان دهد مهم نیست که چه مقدار زندگی شما کامل به نظرمی رسد مهم این است که همیشه جایی برای شیرینی وجود دارد.

 

                   

 



پ .ن. : این عکس هم خیلی شبیه حال این روزهای من است .

نظرات 6 + ارسال نظر
[ بدون نام ] چهارشنبه 16 دی‌ماه سال 1388 ساعت 06:11 ب.ظ

مممممممممممممممممم توام عاشق شکلاااااااااااات....

ماهور جان ، خاطرات من و تو غیر از شکلات زیاداست .....
یاد باد آن روزگاران یاد باد!!!!!

[ بدون نام ] چهارشنبه 16 دی‌ماه سال 1388 ساعت 06:12 ب.ظ

اااااااا اسممو یادم رفت بنویسم!!!!! ماهوووووووووووووووور.

همیاران امنیت کشور پنج‌شنبه 17 دی‌ماه سال 1388 ساعت 12:55 ق.ظ

بسمه تعالی
با سلام
پیرو اخطار مقامات مسئول در خصوص لزوم حفظ آرامش و امنیت کشور در ایام سوگواری سالار شهیدان حسین ابن علی ( ع) و ایام منتهی به سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به استحضار میرساند در صورت ارسال یا دریافت کامنتهای سیاسی خصوصی یا علنی بر ضد سیاستهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و تایید فرقه غیر قانونی سیاسی فعال در کشور و یا درج مطالب به صورت مذکور در این وبلاگ و وبلاگهای مشابه و سایتها و یا رد و بدل نمودن آدرس و شماره تلفن و یا قرار تجمع افراد درگیر در موضوع اعم از صاحب وبلاگ یا سایت و ارسال کنندگان کامنت هدف شناسایی و کشف آدرس توسط" همیاران امنیت اینترنت" قرار گرفته و به همراه کلیه اطلاعات حاصله به مراجع ذیصلاح قانونی معرفی خواهند شد.
این پیام را به دیگران نیز برسانید.
والسلام علی من اتبع الهدی .

وااااااااااااااااااااااااای چقدر ترسیدم !!!!!!! نه آزادی بیان داریم ، نه آزادی پس از بیان . رئیس جمهور انتصابی هم که می فرمایند ؛ تنها کشوری که دموکراسی در آن اجراء می شود ، کشور ماست.

شیرین پنج‌شنبه 17 دی‌ماه سال 1388 ساعت 04:04 ب.ظ http://www.parkhideh.blogfa.com

دروود بر شما
خوشحام که حال این روزهای شما خوب و دوست داشتنی است.

شیرین جان ،این روزها حال خوبی ندارم....
در حالی که کنار گوشم پرنده ای در قفس است !!!! و از بعضی از دوستانم هم خبری ندارم .........

آمنه جمعه 18 دی‌ماه سال 1388 ساعت 04:36 ب.ظ http://www.gahanbar

سلام .من دیگر پرشده ام از زندگی ! انگاردیگر فلسفه هم آرامم نمیکند !!!!!!!عکس فوق العاده ای بود !امیدوارم هیچ گاه احساس انحصار نکنی خودت ! شاد باشی.

شیرین سه‌شنبه 22 دی‌ماه سال 1388 ساعت 08:21 ق.ظ http://WWW.PARKHIDEH.BLOGFA.COM

دروود بر تو
خوبی؟
نمی خوای وبلاگت به روز کنی؟

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد