سفری متفاوت به سوی کرمان :

   


        عمرم گهی به هجروگهی درسفرگذشت  

  طومارعمرمن همه دردردسرگذشت 




این سفر گرچه برای یک کارپژوهشی بود ولی برای رسیدن به مقصد و هدف خود باید تنهایی دل به سفر بزنم ......

     

                        سفری به سوی کرمان .........


چند روزی اقامت در یک

خانه ی خشت و گلی صفایی خاص خودش را داشت و قابل توصیف هم نیست .......

وقتی توی کوچه ،پس کوچه ها و بازار سنتی کرمان راه می روی؛صدای به گوش می رسد،باید خوب گوش بدهی و زبان از شوق آن فریاد می کشد،تماشای این بناها انسان را به اعماق تاریخ و فرهنگ این سرزمین می برد......




بادگیررا بنگر که چگونه،باد مغرور را به زیر کشیده است و مانند قهرمان،پای بر سینه  ی باد نهاده است و به آسمان نگاه می کند و از افتخار می گوید.

 

به ماهان کرمان می روم ....




به بقعه ی شاه نعمت الله ولی می روم  و خانقاهی که وی ریاضت می کشید ، حدود 10 دقیقه در آن جا می مانم و به فکر فرو می روم و ناخودآگاه این شعر در ذهنم متبلور می شود.

 

  شنیدم رهروی در سرزمینی                             همی گفت این معما با قرینی

که ای صوفی شراب آنگه شود صاف                     که در شیشه بماند اربیعنی




 



به باغ شاهزاده می روم، ناخودآگاه به یاد ماهور و احمد رضا احمدی می افتم،ماهورجان وقتی تنهایی در باغ وارد شدم ،به یادت شعراحمد رضا احمدی را زیر لب زمزمه  می کردم :


مرا مرهم است که کبوتران کلماتم را بر می چینند وازخانه بیرون می برند........



 


پ. ن .: سفر پرباری بود و بازهم من می اندیشم به روزهایی که درپیش دارم و بازبه فعالیت های آن بانوی عزیز ازدست رفته می اندیشم.

 

نظرات 11 + ارسال نظر
سینا دوشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 01:19 ق.ظ http://delsaz.mihanblog.com

سلام دوست من .... چه پست قشنگی ... سفر همیشه خوبه ... هر چند من خیلی وقته نتونستم برم شاید چندین سال ... بگذریم حتما سفر خوبی بوده چه عکسای خوجلی .... جدا قشنگن متنها و شعرهای زیبایی هم نوشتی .... کلا لذت بخش بود ... همیشه شاد باشی ...

میترا دوشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 01:13 ب.ظ

سلام بازم عکس از کرمان بذار من فکر نمی کردم کرمان اینقدر زیبا باشه..موفق باشی

ماهور دوشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 07:31 ب.ظ

بببببببببببببببببببببببببببببه.سلام.رسیدن به

خیر.ممنون از این که به یادم بودی......

دلم می خواد باغ شازده رو تو پاییز ببینم..........

جای من و احمدرضا هم خالی..............

شیرین سه‌شنبه 23 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 01:36 ب.ظ

درووووووووووووووود بر الهه ناز خودم.
دو سال پیش رفتم کرمان با دو تا خواهران و مژگان. خیلی خوش گذشت. همه این جاهایی رو که دربارشون صحبت کردی واسم دوباره تجدید خاطره شد. امیدوارم برات پر بار بوده باشه.

آمنه پنج‌شنبه 25 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 09:10 ب.ظ

سلام الهه جان ........چقدر کویر و آسمان پر ستاره ی کرمان را دوستدارم.خوش باشی دوست عزیز.

مرمر شنبه 27 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 03:39 ق.ظ http://www.marmosh.blogsky.com

سلام الهه جان خوبی عزیزم؟ از روزی که اومدم اینجا هر بار بهت سر میزدم بهم وارننیگ میداد! و من نیمتوسنیتم وبلاگت رو باز کنم که بلاخره امشب موفق شدم. از کرمان نوشتی و سفرت من هم سفر بی نظیری به کرمان داشتم که با اینکه کوتاه بود و یخلی جاهای دیدنی رو نرفتم و البته بیشتر قصدم دیدار از یک دوست بود نه دیدن شهری تاریخی اما واقعا لذت برده بودم و دوست داشتم فرصت میشد یکبار دیگه با حال فرصت ببینمش که نشد

م. ح. سلیمانی شنبه 27 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 10:37 ب.ظ http://khiaraji.blogfa.com/

سلام
کویر ، شبهایش ، مردمانش و شهرهایش همه زیبا و دیدنی هستن... امیدوارم از این سفر دست پر برگشته باشین که البته جز این از شما انتظاری نیست...
براتون سلامتی و موفقیت مدام آرزو می کنم

محمد دوشنبه 29 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 06:58 ق.ظ http://mmohammadipoor.blogfa.com

سلام دوست عزیز.خیلی اتفاقی به وب شما رسیدم.بسیار بسیار جالب و مفید.من هم کارشناسی ارشد تاریخ هستم
یه وبلاگ تخصصی شهر نائین هم دارم سر بزن به هردو وبلاگ خوشحال میشم.
www.abonoon.blogfa.com

رضا یکشنبه 4 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 11:43 ق.ظ http://www.yadedoran.blogfa.com

سلام دوست عزیز

من هم خیلی اتفاقی وبلاگ زیبای شما رو پیدا کردم وچون خیلی خوشم اومد گذاشتم تو پیوندهای وبلاگم البته با اجازه شما

سینا جمعه 9 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 11:58 ب.ظ http://delsaz.mihanblog.com

سلام دوست من ... ممنون از تو و اینکه سر زدی بهم ... کجایی درچه حالی و چه می کنی ... امیدوارم اوضاعت خوب باشه

سلام .....
سینا جان ممنون ، فعلاً زنده هستم ..... زنده هستم به ....

باغ سنجاقک دوشنبه 19 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 12:09 ب.ظ http://www.artzivdar.blogfa.com

سلام.من رو بردی به خاطرات ۱۳ ساله پیش که در دانشگاه کرمان درس میخواندم.ممنونم از ایجاد این حس زیبا.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد