کانال تلگرام

اینم لینک کانال تلگرام که با کمک مریم عزیز داریم درستش می کنیم  
 
https://t.me/joinchat/AAAAAEECFlcqslxGW9bSGA
 

https://telegram.me/bestbooks_faranak 

ممنون بابت هر پیشنهاد

هزارپا/حسین زاده

هزارپا

 

جابر حسین زاده نودهی

 

انتشارات چشمه

سال نشر : 1396

پسری هست که با دختری دوست بوده دوستیشو به هم زده حالا دختره و برادرش می خوان انتقام بگیرن و یک دختر دیگه را روکار کردند باش دوست شده و مامان پسره اصلا انگار دیوونه است خودش و پای قتل وسط می یاد و ....

نمی شه موضوع گفت براش بیشتر در هم تنیدگی و روابط اجتماعی آدم هاست حالشون روحشون بد نیست

به هر حال که اوضاع کتاب خونی خودم ریخته بود به هم می خواستم از اسفند مرتبش کنم که این مبحث کرونا کلا بردم توی لک حالا فعلا یک مدت تعطیلم ببینم چی می شه.

پاندای محبوب بامبو به دست با چشم های دور سیاه در اندیشه انقراض/حسین زاده

پاندای محبوب بامبو به دست با چشم های دور سیاه در اندیشه انقراض

 

جابر حسین زاده نودهی

 

انتشارات چشمه

سال نشر : 1394

پسری هست که تنها زندگی می کنه دخترایی توی زندگیش اومدند و رفتند و هستند دختر دایی که عاشقش بوده سارایی با تیپ هنری شیمایی خیلی بچه و .... دوستایی هستن دور و برش تو فکر مهاجرت ، مهاجرت کرده استفاده از خونه اش و .....

داستان خطی نیست واگویه های پسر هست از قصه های زندگیش روزهاش که پس و پیش هست اما خط زندگیش را ترسیم می کنه . قلمش خیلی یک نواخته خوبم نوشته کلا من خوشم اومد تقریبا .

آقای حسین زاده از نویسندگانی هستند که تحصیلاتشون فنیه یعنی عمران خوندند و بعد در روزنامه ها مشغول فعالیت شدند.

برتری خفیف/اولسون

برتری خفیف

 

جف اولسون

لطیف احمدپور-میلاد حیدری

 

انتشارات ققنوس

سال نشر : 1395

 

کتاب به صورت خلاصه به مفهوم تبدیل اقدامات منظم ساده به موفقیت و خوشبختی است . می یاد و می گه موفقیت مجموعه ای از اقدامات ساده منظم هست که مرتبا انجام می شه . از شکست می گه نترسید ناامید نشید و هر روز حتما یک کاری بکنید و باور کنید کارهای به ظاهر ناچیز خیلی هم مهم هستند . امید داشتن به جهش یک شبه اشتباه است . شادی با انجام دادن کارهای ساده و آسان و به صورت روزانه به دست می آید . مسئولیت پذیر باشید و به اینده فکر کنید از دام گذشته خودتون را رها کنید . بر روی یادگیری و رشدتون سرمایه گذاری کنید . توی دوست هایتان تجدید نظر کنید .کارهای ناتمام را به اتمام برسانید پیوسته برید و از کارهای درست خودتون تجلیل کنید . دید مثبت داشته باشید . برای رسیدن به هدف مکتوبش کنید و براش برنامه بنویسید .

از اون سری کتاب های تاکیدی که به نظرم هرزگاهی خوندنشون الهام بخشه ولی خوب جز خیلی خوباشم نیست از دیدگاه من و در مجموع خیلی چنگی به دلم نزد .

پدر کشتگی/امین

پدر کشتگی

 

سلمان امین

 

انتشارات ققنوس

سال نشر : 1396

مرد سال ها پیش از همسرش جدا شده و به دلیل حکم دادگاه امکان ملاقات با دخترش آرام را نداره . همسر دومش بارداره اونها هر دوشون مریض بودند و توی مطب دکتر روان پزشک با هم آشنا شدند و حالا هم درگیر با همدیگه با بیماری هاشون و با جامعه هستند ......

قشنگ می نویسه قلمشو دوست دارم خیلی دیگه همه شخصیتها پس زده شده و بدبختن اما انگار قلمش به دلمه.

 

قسمت های زیبایی از کتاب

با این که مردها در طول تاریخ سابقه ی درخشانی در وفای به عهد ندارند اما معلوم نیست چرا زن ها هم برای اطمینان دادن به هم قول مردانه می دهند .

 

تنهایی یک موقعیت خارجی نیست یک کیفیت روحی درمان ناپذیر است . تنهایی بخشی از زندگی من نبود ، دخترم بیماری من بود.

 

چه قدر دلگیر است که موقعیت های مشابه به خاطر احساسات متضاد آدمی ، تعبیرهای متفاوتی پیدا می کنند.

 

انگار تنها درسی که از زندگی اموخته ام این است که خطاهای قبلی را از راه های جدید انجام دهم.

 

انجمن نکبت زده ها/امین

انجمن نکبت زده ها

 

سلمان امین

 

انتشارات روزنه

سال نشر : 1392

پسری به نام قاسم سرباز وظیفه است متوجه می شه قراره باز مادرش برای ناپدریش جنس قاچاق کنه می خواد مانع کار بشه اما توی پادگان بهش مرخصی نمی دن و با کلی خرابکاری فرار می کنه و توی این راه با یک معتاد به مواد شیمیایی توهمی مشکوک به همسر سابقش و یک معتاد تازه از زندان آزاد شده که نامزدش داره عروس می شه آشنا می شه و می شن انجمن نکبت زده ها .

یک جورایی مایه های حرف و رفتاراش طنزه قلمش قویه خوبه ولی من اون قدرا هم خوشم نیومد چون زیربنای قصه شخصیت و ... خیلی شبیه همون کتاب قبله و دیگه در مورد پادگان زیادی بی مزه اش کرده بود و خل مشنگ بازی درآورده بود برای سرهنگه شخصیت واقعی نمی خورد.

 

قسمت زیبایی از کتاب

موضوع دعوا همیشه دلیل اصلی مرافعه ها نیست . گاهی دو نفر بر سر و کله ی هم می کوبندبه خاطر دلیلی که دلیل نیست ، حرفی که حرف نیست . می کوبند به خاطر چیزی که در پس ذهن دارد آزارشان می دهد اما برای بیرون ریختنش چیز دیگری را علم می کنند ، موضوعی مورد قبول هر دو .

قلعه مرغی : روزگار هرمی/امین

قلعه مرغی : روزگار هرمی

 

سلمان امین

 

انتشارات هیلا

سال نشر : 1390

عباس پسر فقیری هست که یک مقدارم مشنگ می زنه و در قلعه مرغی زندگی می کنه دوستش حسن عضو یکی از این موسسات هرمی شده و می خواد عباس را به عنوان زیرمجموعه وارد این فعالیت بکنه عباس پولی نداره گیجم هست اما دختری توی جمع هست به اسم لاله که چشمش را می گیره و ....

اولین رمان آقای امین که برنده جایزه گلشیری هم بوده . لحن کتاب خودمونی و باحاله مایه های طنز داره بامزه درآورده شخصیت ها را و جدا بهش نمی یاد کتاب اول نویسنده باشه کتاب خوبیه

 

قسمت های زیبایی از کتاب

خدا همیشه در آخرین لحظات انسانیت را غافلگیر می کند . شرط می بندم.

 

به قرآن مجید دفعه ی اول که توی خیابان دیدمش موهاش نه فرفری بود نه طلایی ريال مشکی لخت پرکلاغی بود . شلوارش هم که صد بدتر از بقیه ، نصفه آستین بود . یک کتانی قرمز هم به پا زده بودکه ارواح خیکش می خواست با مانتوش ست شود . مخلص کلام این که روی هم رفته لباس آدمیزاد تنش نبود . منظورم این است لباس هایش جوری نبود که آدمی مثل من بتواند در برابرش تاب بیاورد . نه این که ندید بدیدی چیزی باشم ولی به هر حال هر کس برای خودش مشکلاتی دارد .

 

جوراب کثیف و شلوار پاره آبرو برای آدم باقی نمی گذارد . کار از آنجا خراب بود که با همین ریخت و روز قزمیتش ادعا می کرد که می تواند ظرف مدت کوتاهی مایه دارم کند . نکرده بود حداقل کت و شلواری چیزی برای خودش راست و ریست کند که حرفش را راحت تر به کرسی بنشاند . قبول دارم تعداد آدم های کت و شلواری ناجوری که تا حالا دیده ام خیلی زیادتر از خوب هاشان است اما به هر حال هر کاری حساب خودش را دارد اگر کسی خواست حداکثر می تواند کراوات نزند ولی با لباس های جرواجری نباید درباره ی پیشنهادهای مالی کلان صحبت کرد .

کآشوب

کآشوب

 

مجموعه ای از نویسندگان

 

انتشارات اطراف

سال نشر : 1396

مجموعه ای از داستان ها در مورد محرم عاشورا تاسوعا روضه هایی که افراد رفتند و اتفاقاتی که واقعا باهاش برخورد کردند و احساساتی که داشتند

می خواستم دونه دونه بنویسم ولی راستش شرایطم یک جوریه که شدید کمبود وقت دارم توی این برهه و احتمالا تا اواسط اسفند کلا حرف کتاب نباشه دیگه . فقط بگم کتاب قشنگیه تقریبا تمام قلم ها خوب هست و شاید یکی از بهترین کتاب هایی که با این موضوع خوندم.

قطار یتیمان/کلاین

قطار یتیمان

 

کریستینا بیکر کلاین

شهلا عزیزی

 

انتشارات داستان

سال نشر : 1395

 

دخترک از پرورشگاه نزد خانواده ای گذاشته شده اما نمی تواند با آنها با جامعه کنار بیاید غمی سنگین دارد و وقتی به دلیل دزدی کتاب از کتابخانه به کار اجتماعی می پردازد دری جدید به رویش باز می شود. کار در خانه پیرزنی است که او نیز کودکی مشابهی داشته . زمانی که قطاری یتیمان را در امریکا شهر به شهر جا به جا می کرده تا خانواده ای برایشان بیابد .

یک کتاب دیگه هم از یک نویسنده آمریکایی دیگه که معمولا کتاب های پرفروشی هم داره . دلیل انتخابشم این بود که ظاهرا داستان های واقعی الهام بخش این قضیه هستند .

بد نیست عامه پسنده

آن شب که تورو زندانی بود/لارنس

آن شب که تورو زندانی بود

 

جروم لارنس

بهزاد قادری

 

انتشارات نمایش

سال نشر : 1368

دیوید هنری پسری با روحی بزرگ طغیانگر که علیه ظلم موجود علیه انسان ها جنگ به پا خواسته با جامعه در می افتد حتی به زندان می رود ولی زندان جایی برای فکر به کل زندگیست و ......

دیدم نمایش نامه هم خیلی وقته چیزی معرفی نکردم و اومدم سراغ لارنس آمریکایی . کتاب بدی نیست توی ایرانم روی صحنه رفته.

 

قسمت های زیبایی از کتاب

حکومتی که وجود خارجی ندارد بی نقص ترین حکومت هاست.

 

سر براه بودن می تواند آدم را خفه کند.