انقلاب مشروطه :

 

 

                      

     

زنان از این مرحله در جنبش مشروطیت نقش دارند .  زنان در لحظه لحظه ی این حرکت مهم سیاسی اجتماعی حضوری چشمگیری داشتند.هنگامی که مخالفت با دولت آغاز شد و مردم در مسجد شاه طهران بارها و بارها بست نشستند ، زنان نیز عهده دار مسئولیتهای مهمی بودند.آنان ضمن همراهی با مردان در آوردند علما به مسجد برای سخنرانی، مسئولیت حفظ جان علما را هم بر عهده داشتند.   سرانجام مشروطه خواهان

ادامه مطلب ...

من یقرا الفاتحه مع .......

 

 

                      

 

 کاریکاتور: نیک آهنگ کوثر.

  

 

باب دیلن آهنگساز و خواننده سرشناس سیاسی و اجتماعی آمریکایی و یکی از برجسته‌ترین هنرمندان معترض به جنگ ویتنام، در یکی از ترانه‌های معروفش علیه آن جنگ می‌پرسد: «.. چقدر خانه باید خراب شود تا بتوان گفت خانه‌های زیادی خراب شده‌اند؛ چند تا شهر باید ویران شود تا بگوییم شهرهای زیادی ویران شده‌اند؛ چه تعداد انسان باید کشته شوند تا بتوانیم بگوییم خیلی‌ها کشته شده‌اند؛ چه تعداد کودک باید والدینشان را از دست بدهند تا بتوانیم بگوییم خیلی‌ها یتیم شده‌اند...»  

   بالاخره طی برنامه ی زیبایی که از دولت دیدیم ، جمهوری رسما مرحوم شد . خدا رحمتش کند . برای شادی روحش فاتحه بفرستید . و تمام کسانی  که در مراسم تجمع ، اعتراض ، شکنجه و ...  آن شرکت کرده اند ، صمیمانه  تشکر و قدردانی نموده .