زن در این دولت هم چنان جنس دوم .........

 

زن در این دولت هم چنان جنس دوم .........    

 

مخاطب سخن من ، تمامی زنانی هستند که مسئولند ، اما همواره از خود سلب مسئولیت کرده اند . گرچه تاریخ نشان می دهد که زنان در طول سالیان متمادی ، نقش به سزایی را در سیاست داشته اند . ولی با همه ی این فداکاری ها ، بازهم شاهد تضییع حقوق زنان در جامعه هستیم . متاسفانه اندیشه ی مرد ایرانی بسته بوده و استبداد و مرد سالاری در جزء جزء بدنه ی این جامعه ریشه دوانده است و حتی شاهد آن هستیم که با تشکیل مجلس ، زنان نه حق انتخاب داشتند و نه حق انتخاب کردن .

امروز ، اما وضعیت به گونه ای دیگر است ، شخصیت از دست رفته ی زن ایرانی را باید خود زنان بازگردانند . ( البته اگر حضرات اجازه به زنان بدهند . )  زنان ایرانی باید بدانند که در چه جایگاه و موقعیتی قرار دارند ، تا بتوانند شخصیت اجتماعیشان را که سال های سال در زیر پای مردان مستبد لگدمال شده ، دوباره بیابند . امید است ، در آینده ای نزدیک شاهد حضور فعال و زنده ی زنان ایرانی در عرصه های مختلف فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی ، ادبی و ... باشیم . باشد که درهای بسته گشوده شود و سرنوشت زنان هر نسل با زنان نسل قبل متفاوت باشد . اما سوال های بدون پاسخ ، آیا به راستی زندگی زن  ایرانی  ماهیتا تغییر یافته است ؟ آیا زنان ما دچار دگرگونی های فکری و اخلاقی و رفتاری نسبت به گذشته شده اند ؟  آیا اگر زن خیانت کرد ، مرد سکوت می کند ؟ چرا می گویند : زن تا نزاید بیگانه است  چراااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا؟؟؟؟  زن ایرانی ویترنش آب و رنگ گرفته ، امروزی تر شده ولی با همان افکار پوسیده ی قدیمی ، متاسفانه ....

و در پایان با سخن دکتر حسابی ، سخن خود را به پایان می رسانم .

" .. هرچه دارم از مادری دارم که مرا بی پدر بزرگ کرد و تشویق کرد تا به تحصیل بپردازم و از جان خود در این کار مایه گذاشت و می گفت : حالا که زنان میدان ندارند ، باید به جای من هم بخوانی و بدانی ... "  و این وصیّت و نصیحتی است که در طول تاریخ از زبان زنان زیاد شنیده شده است .

رئیس جمهور منتصب :

 

 

تاریخ دان ها باید حکومت کنند ، نه تاریخ خوان ها .......................

آقای رئیس جمهور انتصابی ، سخن من با شماست . شمایی که در مناظره با آقای  مهندس میر حسین موسوی ادعا کردید که در طول مدت چهار سال گذشته صداهای منتقد را تحمل کرده اید و در طول ریاست جمهوری خود تنها یک روزنامه متوقف شده است ؟! شما که ادعا کردید که حافظه ی تاریخی دارید و طرف مقابل را به نداشتن حافظه ی تاریخی متهم کردید . اما مردان سیاسی این دولت حافظه ی تاریخی ضعیفی هم دارند.

برای روشن شدن این موضوع  نگاهی به لیست روزنامه های توقیفی در طول چهار سال گذشته می پردازیم :

ادامه مطلب ...

اینجا ایران است ...

       اینجا ایران است ... 

دارا جهان ندارد، سارا زبان ندارد

بابا ستاره ای در هفت آسمان ندارد

کارون ز چشمه خشکید، البرز لب فرو بست

حتا دل دماوند، آتش فشان ندارد

دیو سیاه دربند، آسان رهید و بگریخت

رستم در این هیاهو، گرز گران ندارد

روز وداع خورشید، زاینده رود خشکید

زیرا دل سپاهان، نقش جهان ندارد

بر نام پارس دریا، نامی دگر نهادند

گویی که آرش ما ، تیر و کمان ندارد

دریای مازنی ها، بر کام دیگران شد

نادر، ز خاک برخیز، میهن جوان ندارد

دارا کجای کاری، دزدان سرزمینت

بر بیستون نویسند، دارا جهان ندارد

آییم به دادخواهی ، فریادمان بلند است

اما چه سود، اینجا نوشیروان ندارد

سرخ و سپید و سبز است این بیرق کیانی

اما صد آه و افسوس، شیر ژیان ندارد

کو آن حکیم توسی، شهنامه ای سراید

شاید که شاعر ما دیگر بیان ندارد

هرگز نخواب کوروش، ای مهر آریایی

بی نام تو، وطن نیز نام و نشان ندارد