نامه ای از ویکتور هوگو ...

 

 

سلام و درود فراوان خدمت دوستان عزیزم ....

سرکار خانم مهندس عابدی لطف کردند و مطلبی را برای من ارسال کردند و من مطلب ایشان را که نامه ای از ویکتور هوگو است ، در این پست قرار می دهم . و در پایان برای ایشان آرزوی موفقیت می کنم ....

 

   نامه ای از ویکتور هوگو ...


   قبل از هر چیز برایت آرزو میکنم که

ادامه مطلب ...

فقدان اصلاحات اجتماعی مؤثر در ایران :


 

پاسخ سرکار خانم شیدا صابری :

 

خانم باقری در ارتباط با دیدگاه شما نسبت به وجود اصلاحات در ایران - ضمن اینکه من خیلی دیر به وبلاگ شما دسترسی پیدا کردم از این بابت ببخشید که در رابطه با مطلبی نظر می دهم که شاید زمان آن گذشته باشد ـ باید بگویم چرا تصور می کنید که

ادامه مطلب ...

فقدان اصلاحات اجتماعی مؤثر در ایران :

         

       پاسخ سر کار خانم مرمر مشفقی :

 

در مورد سوال شما که اصلاحات چرا در ایران اجرا نشده است ؟!

حقیقتا انقدر ازش گفته شده که گفتن من هم بی فایده است . البته معتقد نیستم که هرگز بنا نمی شود . بلکه معتقدم فعلا ایجاد نمی شود و تا سالیان متمادی هم اجرا نمی شود .

دلیل عمده ی این قضیه از دید من :  عدم فرهنگ بالا و عدم مطالعه مردم ماست . ما هر چه میکشیم از بی فرهنگی - بی سوادی  و خصلت های بد ایرانی بودنمان ...

ادامه مطلب ...

فقدان اصلاحات اجتماعی مؤثر در ایران :

        

          

در مورد عدم موفقیت اصلاحات در ایران، شاید از منظر سیاسی و تاریخی به خوبی نتونم پاسخی برات داشته باشم چون مدتهاست که از صحنه سیاست کنار کشیدم اما دلیل عدم موفقیت ایرانیان

ادامه مطلب ...

فقدان اصلاحات اجتماعی مؤثر در ایران :

 

        پاسخ آقای حسین رهبریان :

همانطور که استاد حضرتی فرمودند حتما عوامل مختلف وجود دارد ولی آنچه من می توانم بگویم چنین است که به قولی تا اندازه ای با این جمله که همیشه اصلاحات ناموفق بوده است مخالف هستم : به نظر من

ادامه مطلب ...

فقدان اصلاحات اجتماعی مؤثر در ایران :

 

پاسخ آقای دکتر عبدالرحیم قنوات :

 

سرکار خانم الهه باقری سؤالی را با تعدادی از اهل تاریخ در میان گذاشته اند که « چرا اصلاحات در ایران ناموفق است؟» از بنده نیز خواسته اند که به این پرسش پاسخ دهم. اما  به نظر من پیش از هرچیز باید در باره سؤال ایشان به چند نکته توجه کرد:

1. خود سؤال به نوعی نظرخاص سؤال کننده ( ناکامی اصلاحات و اصلاح طلبی) را به ذهن مخاطب القا می کند، حال آنکه به نظر می رسد یک سؤال علمی نباید واجد چنین پیش داوری مهمی باشد. به این دلیل که

ادامه مطلب ...