فقدان اصلاحات اجتماعی مؤثر در ایران :

 

 پاسخ سرکار خانم فاطمه رستمی :

 

از من خواسته بودید که دلیل عدم موفقیت ایران در اصلاحات را بگویم.من هم با نظر اساتید و صاحبنظران محترم موافقم.اما چیزی که باید به آن توجه کرد،تعبیری است که ما از اصلاحات داریم.به نظر من اصلاحات در ایران از آنرو جواب نمی دهد چون ما تعریفی درست از برخی اصصلاعات سیاسی نداریم وخیلی از این مفاهیم ریشه در دنیای غرب دارد.طرف صحبت من بیشتر اصلاحات دوره قاجار و به تبع آن دوران پهلوی است.ایران در این دوران با موجی از مفاهیم جدید نظیر مشروطه،قانون و ازجمله اصلاحات روبرو شد که با موازین خودی بیگانه بود.اصلاحات را اگر قرار باشد همان تعریف استاد ارجمند آقای دکتر فرهانی قرار دهیم،آن وقت می بینیم که روحیه ایرانی چندان با این اقدام موافق نبوده است.به طور کلی روحیه تسامح ایرانی همراه با طغیان و طوفان انقلاب عجین بوده است.به تعبیر بهتر،ایرانیان در مواجهه با تغییرات ابتدا موضع سکوت را برمی گزینند لیک این روحیه در گذر زمان تبدیل به کوه انقلاب می شود.بنابراین آنچه در جامعه ایران بیشتر کاربرد دارد،انقلاب است نه اصلاحات.


نظرات 3 + ارسال نظر
مرمر سه‌شنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 02:36 ب.ظ http://marmosh.blogfa.com

سلام دوست من...با نظر این دوستت در انتها مخالفم.انقلاب مدتهاست که عمرش سر آمده و در هیچ جای دنیا کاربرد درستی ندارد و دیگر همیشه با شکست مواجه میشه.اما اصلاحات هرگز کهنه نمیشه فقط نیاز به بستر سازی و آمدگی دارد که میتونیم به کمک هم با ارتقای فرهنگ مردم این بستر رو آماده کنیم.
من با مظلب دیگه ای در رابطه با دردهای زنان به روزم.

من چهارشنبه 1 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 07:55 ق.ظ

سلام.هیچ فکر کردین از تاریخ مینویسین که چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟به چه دردی میخوره؟؟؟؟؟؟هیچ.

قنوات چهارشنبه 1 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 01:25 ب.ظ

سرکار خانم باقری سلام. من در پاسخ سوال شما مقاله کوتاهی نوشته ام. آن را چگونه برایتان بفرستم؟ از طریف ایمیل یا به صورت نظر ؟ آدرس ایمیل شما را هم دروبلاگتان ندیدم.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد