ابیانه :

 

 

 

                   

 

 

ابیانه :

 

در فاصله 50 کیلومتری جاده کاشان و نطنز قرار دارد . ابیانه روستای تاریخی ایران به دلیل معماری جالب توجه و مناظر و چشم اندازهای زیبا و قدمت تاریخی  دارای ویژکیهای منحصر به فردی  است که آن را از دیگر روستاهای تاریخی ایران متمایز کرده است .

ابیانه روستای است

با معماری زیبا  زبان و آداب ورسوم با فرم پوشش ( لباس ) خاص خود که با زندگی مردم پیوندی عمیق و ناگسستنی دارد. که تاریخ نمدن آن احتمالا با تاریخ تمدن شش هزار ساله (سیلک ) همزمان است و مردمانی که هنوز اصالت و آداب ورسوم حتی پوشش خود را عوض نکرده و با فرهنگی اصیل و غنی برگرفته از فرهنگ باستانی ایران زمین می زیند که نمایانگر فرهنگ غنی و ماندگار مردم ابیانه  است . مردم ابیانه هنوز آداب و رسوم و فرهنگ معنوی خود را فراموش نکرده اند و سنت ها را محترم و پاس می دارند . اکثرا با ورود به ابیانه چه زن وچه مرد از لباس های محلی خود استفاده می کنند و این فرهنگ پوشش در بچه ها نیز کاملا رعایت می شود.

درب منازل سنتی ابیانه ( هر دو لنگه در )   به دو کوبه آهنی زنانه و مردانه مزین است . کوبه سمت راست لنگه به شکل چکشی و برای دق الباب مردان و کوبه لنگ چپ به شکل حلقوی برای دق الباب خانمها تعبیه شده است .

 

 

                                           

 

 

نظرات 10 + ارسال نظر
آشنای غریبه جمعه 4 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 08:08 ب.ظ http://parsnarsis.blogsky.com

سلام الیما جان
آمادگیش رو داری، اومدم اصفهان، یه نصفه روز بریم ابیانه، با خاله ها و الهام.... ؟؟؟
لطفا بابت پاسخی که اینجا ثبت می کنی کاملا فکر کرده باشیا...

سلام و درود ...
من آماده ی اماده شما بیاید ، من که آمادگی خودم را از اینجا اعلام میکنم. اصفهان هم اگه بیایی جاهای تاریخی زیادی است که تا حالا ندیدی .
تازه ما گروهی می خواهیم بریم روستای گرمه که طرف نایین است.
( مهر ماه ) اگر بیایی خوشحال می شویم . ( سفر باید کرد . )
موفق باشید ...

محسن دارینی شنبه 5 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 08:43 ق.ظ http://ranganatan.blogfa.com

سلام خوش بحالتون مسافرت می کنید بجای ماهم از مناظر دیدنی دیدن کنید براتون آرزوی سعادت و پیروزی دارم

زئوس شنبه 5 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 10:55 ق.ظ

سلام
لطفا یه سایت معرفی کنید در باره خدایان ایرانی
اگه امکان داره همین امروز
خیلی خیلی ممنون

سلام و درود ....
دوست عزیز ، ایرانی ها از همان زمان هخامنشینان هم یکتا پرست بودند اهورامزدا را می پرستید . ولی اگر مطالبی می خواهید درمورد خدایان ایرانی بهتر است تحت عنوان تاریخ ادیان یا دین های ایرانی پیش از اسلام را مطالعه کنید .تحت عنوان : آیین های مهرپرستی - زروانی - مزدک - مانی - زردشت و ...
دین های ایرانی پیش از اسلام : دکتر مهری باقری .
سایت تخصصی تاریخ : http://www.irqalam.com
http://www.yataahoo.com/Home.htm ( دین زرتشت )

امیدوارم توانسته باشم به سوال شما پاسخ داده باشم .
موفق باشید...

زئوس یکشنبه 6 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 08:34 ق.ظ

ممنون

قابل شما را نداشت .
سبز باشید ...

ی. کاظمی سه‌شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 05:56 ب.ظ http://asha.blogsky.com/

سلام و درود.
سپاس از نظرتان در وبلاگم.
شما هم وبلاگ جالبی دارید.
در مورد ِ پُست ِ قبلی تان: "مادر (زنان در ...)، متأسفانه تا حدی درست است. می گویم تا حدی، برای اینکه تنها این زن نیست که " عشق می کارد و کینه درو می کند."؛ مردان ِ وفادار بسیاری نیز عشق کاشتند و برای استواری ِ ستونهای زندگی ِ مشترکشان، صبح تا شام کوشیدند و کار کردند و کار و ... در مقابل، بی وفایی دیدند و کینه و رانده شدن!

مریم ربیعی ابیانه سه‌شنبه 15 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 11:27 ق.ظ

از مطلبی که راجع به ابیانه گذاشتی ممنون

مهدی مقدر دوشنبه 21 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 08:34 ق.ظ http://zimaazma.blogsky.com

سلام . اتفاقا من هم ابیانه رفتم....
واقعا آخر دنیا برای من بود .... عجب جایی!!!!! مثل شهرک سینمایی و یا تابلوهای نقاشی بود....
فکر نمیکردم به این جذابی باشه ..... من به اندازه ۱ سی دی پر از اونجا از خودمون و اونجا عکس گرفتم و یکی از عکسهای اونجا هم کلی وقته که زمینه کامپیوترم هست

رها جمعه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 05:44 ب.ظ http://www.raha17.blogfa.com

سلام
من درموردفرهنگ گذشته ابیانه وفرهنگ امروزابیانه درحال پژوهش هستم.
لطفا دراین رابطه مرا راهنمایی کنید و به کدام قسمت مراجعه کنم.
در وب لاگ خودتان جواب دهید (امروز)
باتشکر
منتظرم

رها جمعه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 06:17 ب.ظ

الهه خانوم جواب ندادی
من شب مجدداسر میزنم لطفا سریعتر

سلام و درود فراوان ....
رها جان ببخشید که دیر جواب شما را دادم . شما می توانید کتاب اصفهان این همه هست ، این همه نیست ؛ تالیف : منصور قاسمی رامطالعه کنید و در مورد ابیانه توضیحاتی دارد .

mahdi یکشنبه 8 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 09:33 ب.ظ http://minibaja.blogfa.com

are u knomi??????????????????????/

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد